Wat is er anders in SAP Business One 10.0

Wat is er anders in SAP Business One 10.0

     

SAP Business One V10 is alweer een aantal maanden uit. Naast het toevoegen van een aantal nieuwe functies heeft SAP zich deze keer vooral gericht op het gebruiksgemak. Maar wat is er precies veranderd? Hieronder vindt u de belangrijkste punten

Look & Feel

Gebruikers in V10 krijgen naast de desktopclient de beschikking over een web client. Hiermee is de browser toegang weer terug voor gebruikers die remote willen werken. Beide clients worden aangeboden in de nieuwe FIORI huisstijl van SAP.  De schermen ogen daardoor rustiger en helpen gebruikers door het proces. In het opening scherm bovenin is nu zichtbaar in welke omgeving wordt gewerkt. Dit voorkomt invoer van documenten in het verkeerde bedrijf. De gebruiker heeft zelf de keuze het bovenste menulint te verbergen en het scherm te vergroten.

Instellingen

De grootste wijziging is de Engelse lokalisatie als gevolg van de Brexit. Daarnaast heeft SAP een aantal kleine wijzigingen doorgevoerd die het gebruik ten goede komen.  Zo kan autorisatie worden geregeld tot op het niveau van tabbladen, kun je via SAP documenten opvragen/opslaan op OneDrive en heeft de gebruiker zelf meer mogelijkheden om de weergave van informatie op schermen te bepalen. Voorbeelden zijn het weglaten van lege adres velden, extra mogelijkheden voor user defined fields en uitgebreidere sorteer mogelijkheden van informatie.

Functioneel

Op functioneel gebied zijn vooral bestaande functies verbeterd. Een sterk kenmerk van SAP Business One zijn de ‘golden arrows’ die gebruikers in staat stellen door het systeem te navigeren. SAP heeft het gebruik hiervan uitgebreid naar financiële rapporten en stuklijsten binnen productie. Verder kan de vervaldata van facturen worden aangepast, is de projectenmodule uitgebreid met een interactieve Gantt Chart,  wordt bij backorder rapportage de betaalstatus van open facturen weergegeven en is op diverse plekken de veldlengte vergroot.

Technisch

SAP kent verschillende manieren om (technisch) te communiceren. Een daarvan is communicatie via de SAP Service Layer. Deze zorgt ervoor dat informatie kan worden opgevraagd, bijvoorbeeld voor een KPI dashboard en om informatie weg te schrijven. In het verleden was de configuratie complex. In V10 heeft SAP daarom de configuratie  vereenvoudigd zodat het gebruik toeneemt. Een andere verbetering betreft de inrichting van formatted searches. Door de mogelijkheid met meer triggers te werken is de kwaliteit van de werking sterk verbeterd. Tot slot is SAP volledig overgegaan op 64 bits versie om een betere performance te realiseren.

Wilt u meer weten wat SAP V10 voor u kan betekenen, neem dan vrijblijvend contact met ons op of bekijk onderstaande video

Sluit Menu